lördag 23 januari 2010

Segling i Whitsundays

Wow wow wow det bästa på hela resan var vår segling i Whitsundays. Härligt båt, trevliga medpassagerare och toppen personal. Vi valde att åka med en lite mindre båt som endast tog 12 passagerar och jag måste säga att vi gjorde ett bra val. Vi valde båten Ron af Argyll som är en ketch som byggdes i Skottland 1928. Vi var borta i 3 dagar och 2 nätter och bara njöt. Självklart så stannade vi på den obligatoriska Whitehaven Beach för att bada och fotografera.







Förutom att slappa och äta underbar mat på båten stannade vi och snorklade på ett flertal olika platser. Sikten måste jag säga var lite sådär men oj vilka fiskar vi såg. Vi såg en Wrasse som vägde över 100kg, fatta vilken bjässe. Jag var lite rädd... Men de är lika rädda för mig som jag för dem. Det var även massor av gigantiska Batfish där. Sebastian var överlycklig över att se sin första sköldpadda. Han simmade efter den och lyckade få fina bilder och även filma. Jag missade tyvärr den... :( Men vi såg hur många som helst på ytan när de kom upp för att andas. Sååå söta.
  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar