lördag 23 januari 2010

Äntligen en bil

Efter nyår hade vi hade vi bara några dagar på oss att köpa en bil för vi var behövde vara uppe i Cairns den 6:e januari. Men tack vara våra helt underbara vänner lyckade vi tillslut hitta en bil. Vi köpte en Huyndai Excel 1997 och jag älskar den! Men tyvärr var det en manuell bil och jag var väldigt nervös i början men nu går det bra.




Resan till Cairns var 175 mil och vi startade tidigt den 5:e. Jag körde 120 mil första dagen så det var endast 55 mil kvar sista dagen. Jag måste säga att jag är förvånad över att det inte var jobbigare, tror att det kan bero på att jag visste att jag inte hade något val. Sebastian kunde inte ta över och om vi inte skulle hinna fram hade vi missat var resa till Cape Tribulation vilket vi inte ville...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar